حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ

13 شهریور 1402
MrAlidoosti
MrAlidoosti
MrAlidoosti
MrAlidoosti
1 دقیقه خواندن
حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ

 

حذف پس زمینه عکس دلایل مختلفی دارد، ممکن است بخواهید محصولی در سایت خود آپلود کنید ولی پس زمینه شلوغی دارد و یا برای ادغام دو عکس نیاز به همسان سازی پس زمینه آن ها دارید، یکی از بهترین روش های حذف پس زمینه عکس استفاده از ابزار و سایت های آنلاین است، اما ممکن است به هر دلیلی مانند قطعی یا کند بودن اینترنت بخواهید حذف پس زمینه تصاویر را با ابزار دیگری انجام دهید، در اینجا می خواهیم روش حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ را آموزش دهیم.

روش های حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ

فتوشاپ یک نرم افزار کاملا کاربردی برای طراحی بنر های تبلیغاتی، کارت ویزیت و طراحی بنر های سایت است. کلیه افراد که با گرافیک ثابت یا متحرک سرو کار دارند می توانند از این نرم افزار استفاده کنند. از فتوشاپ برای ویرایش عکس ها هم استفاده می شود خیلی وقت ها ممکن است بخواهید پس زمینه عکس را حدف کنید و به دنبال در دسترس ترین برنامه و ابزار برای این کار باشید. برنامه فتوشاپ به شما قابلیت حذف بک گراند عکس را میدهد.

✔️حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ با quick selection tool

در مرحله اول وارد برنامه فوتوشاپ شوید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالا در قسمت نوار کناری فتوشاپ Quick selection tools را انتخاب کنید و سپس روی select subject کلیک کنید تا عکس مورد نظر را انتخاب کند.

حذف پس زمینه عکس در فوتوشاپ

 

بعد از اینکه تصویر مورد نظر انتخاب شد با راست کلیک کردن روی تصویر گزینه Select Inverse کلیک می کنیم که باعث می شود پس زمینه عکس هم انتخاب شود.

انتخاب عکس در فوتوشاپ

 

پس از انتخاب عکس و پس زمینه کافیست در قسمت Edit گزینه Cut را انتخاب کنید.

حذف کردن تصویر پس زمینه در فوتوشاپ

با انجام کلیه مراحل بالا عکس پس زمینه شما به راحتی حذف می شود.

✔️ حذف بک گراند عکس در فتوشاپ با Color Range

این روش مناسب تصاویری است که پس زمینه دو رنگ دارند. پس از انتخاب تصویر وارد قسمت select می شوید و سپس Color Range را انتخاب می کنید.

حذف بک گراند عکس در فتوشاپ با Color Range
حالا کافیست موس خود را روی پس زمینه ببرید و رنگ را با قطره چکان انتخاب کنید، مشاهده می کنید که سوژه شما به رنگ مشکی در می آید و سایر نقاط سفید است. می توانید از طریق قسمت 2 میزان اشباع تصویر را تنظیم کنید. و در نهایت گزینه ok را بزنید.

حذف پس زمینه در فتوشاپ با Color Range

در این مقاله روش حذف پس زمینه در فتوشاپ را آموزش دادیم، امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

ادامه به خواندن

پست های بیشتر از وبلاگ ما

شغل های اینترنتی برای دانشجویان
توسط MrAlidoosti 13 شهریور 1402
همه ما از شرایط اقتصادی موجود در جامعه کاملاً آشنا هستیم. شرایطی که در آن بسیاری از...
ادامه مطلب
پارامتر INP چیست؟
توسط MrAlidoosti 13 شهریور 1402
سرعت پاسخگویی یک صفحه نسبت به درخواست های کاربر یک معیار مهم در تجربه...
ادامه مطلب